کد مطلب:277037 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:133

نتیجه بحث
از مجموع روایاتی كه تا بدین جا درباره ی قیام خراسانی آوردیم نتایج بسیار جالبی بدست می آید كه به آنها اشاره می كنیم.

1- پیش از ظهور مبارك حضرت ولی عصر- عجل الله تعالی فرجه- ابرمردی از بازماندگان دودمان اهل بیت علیهم السلام از مشرق زمین در صحنه ی سیاسی ایران ظاهر می شود كه مردم ایران را بسوی یك انقلاب عظیم و گسترده و جهانگیر رهبری می نماید و این در وقتی است كه رژیم حاكم بر ایران بخواهد سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و برنامه های جامع و جاوید دین مبین اسلام را در این سرزمین تغییر دهد.

2- این رهبر عظیم و انقلابی شخصیت گرانقدری است كه برابر اخبار وارده از نسل حسین بن علی علیهماالسلام و از اهل بیت خود حضرت مهدی علیه السلام است و نامش نام یكی از پیغمبران بزرگ الهی است.

3- چنانكه در اخبار آمده است، اجداد بزرگوار وی مانند سایر ساداتی كه بر اثر ظلم و ستم امویان و عباسیان در سراسر جهان پراكنده شده و دچار تبعید و در بدری و آوارگی گردیده اند، در دوران فتوحات اسلام به ایران مهاجرت نموده و مدتها در سرزمین



[ صفحه 518]



پهناور خراسان آن روز سكونت داشته و گویا به لحاظ تبلیغ اسلام و یا علت دیگری كه بر ما پوشیده است به طرف سرزمین «هندوستان» و یا (هند و چین) رفته و بار دیگر از آنجا به وطن مألوف خود (كشور ایران) مهاجرت كرده اند.

4- در هنگام قیام، مردم مؤمن و متدین و انقلابی ایران كه «شیعه» هستند، و صاحب پرچمهای سیاهند و این پرچمهای سیاه شعار رسمی و نشانه ی استقلال و رمز پیوند ناگسستنی آنها با خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است، آن شخصیت شایسته را كه از دودمان خاندان رسالت است در كار قیام و انقلاب یاری می دهند و به لیاقت و حقانیت و شایستگی رهبر خود ایمان كامل دارند.

5- حدود جغرافیایی منطقه ی قیام این ابرمرد آزاده تاریخ در جهان، سرزمین شرق، و از شرق سرزمین خراسان، و از سرزمین خراسان منطقه ی «بلاد جبل» است كه این منطقه از نقطه نظر جغرافیایی و منطقه اقلیمی قدیم در دوران رسالت رسول خدا صلی الله علیه و آله و زمان ائمه معصومین علیهم السلام چنانكه در كتب تاریخ و جغرافی قدیم آمده است، عبارت از:

قم، قزوین، ری، همدان، كاشان و اصفهان بوده است.

6- با پیروزی این انقلاب برای نخستین بار بعد از چهارده قرن پایگاهی در جهان بوجود می آید كه به صورتی گسترده و جهانی از اسلام اصیل و انقلابی دفاع می كند، و مذهب حقه جعفری آن چنان قوت می گیرد و اسم و آوازه پیدا می كند تا بدانجا كه نام شیعه بر سر زبانها می افتد و به گوش كلیه ی مردم محروم و مستضعف جهان می رسد بگونه ای كه كسی در روی كره ی زمین باقی نمی ماند كه متوجه نشود كدام مكتب «حق» و چه راهی باطل است.

7- پس از پیروزی انقلاب ابرقدرتها و استكبار جهانی شرق و غرب جدا احساس خطر می كنند تا بدانجا كه برای خاموش كردن شعله ی انقلاب با اینكه هنوز در نخستین گامهای پیروزی است دست بدامان نوكران و متحدانشان در منطقه می شوند و به كمك همدیگر حكام تیره روز بغداد و سردمداران حزب بعث افلقی عراق رابه جنگ با انقلاب وامیدارند، ولی با لطف و یاری خدا سرشان به سنگ می خورد و در نتیجه همگی سرافكنده و شرمسار می گردند.

8- این اسطوره ی مقاومت از نخستین روز انقلاب تا استقلال كامل كشور از سلطه ی



[ صفحه 519]



اجانب با مخالفین خود چه در داخل و چه در خارج پیوسته در حال جنگ و نبرد است تا زمانی كه پایه های حكومت اسلامی او محكم و استوار گردد.

9- این انقلاب به طور طبیعی زمینه ساز انقلاب جهانی مهدی علیه السلام و حكومت جهانی اسلام است. چه آنكه طبق روایات وارده انقلاب همچنان ادامه دارد، و پیروزی قطعی و نهائی با تداوم انقلاب و رهبری سیدخراسانی و یا سیدحسنی و همكاری شعیب بن صالح در نزدیكیهای ظهور حضرت مهدی علیه السلام اتفاق خواهد افتاد بگونه ای كه ایرانیان بیعت خود را از كوفه برای حضرت خواهند فرستاد و برابر بعضی از اخبار در فتح دمشق و بیت المقدس نیز به كمك حضرت خواهند شتافت.

آری: اینها كه گفته شد یك نظریه، و استنباط شخصی نیست بلكه نتایج مجموعه ای از اخبار اهل بیت علیهم السلام است كه درباره ی قیام خراسانی كه سیدی هاشمی است روایت شده است و شما خواننده ی گرامی می توانید همه ی اینها را در بخشهای مختلف این كتاب از اول تا به آخر، و به خصوص در همین بخش چهارم بخوانید. و آن شخصیت بزرگ انقلابی را به وسیله ی روایات اهل بیت علیهم السلام بطور طبیعی بشناسید.



[ صفحه 523]